Muntanya, Orientació, Escalada, Caiac, ... i el que faci falta.

15/3/09

Hivernal al Costabona

Agafem pista en obres a la sortida de Setcases en direcció a Espinavell. Hi ha una tanca provisional que vem obrir. Arribem amb el cotxe fins passada una granja a la dreta. Es comença una llarga aproximació per la pista, que en alguns punts té més de mig metre de neu.

Progressem amb raquetes, però la neu costra fa penosa la progressió. Deixem el corriol que puja directe al refugi de la Balmeta (Jaume Ferrer).
Al cap d'un parell d'hores o més, tenint el Costabona davant i a prop d'un tancat per bestiar, comencem a pujar directament cap a les roques del Marcer. El llom o aresta Sud està bastant lliure de neu.

Es puja penosament en direcció al cim, guanyant de cop quasi 500 mts de desnivell, seguint alguna fita i corriols. Arribem al cim (2.468 altitud de gps), amb visió del Canigó en primer plà, i vistes molt llunyanes. Vèrtex geodèsic i creus.

Per no repetir la penosa pista baixarem en direcció al Refugi Jaume Ferrer. Anem primerament al coll de Pal i pugem uns metres en direcció al Roc Colom, baixant pel llom que ens porta directament al refugi. En la baixada ens calcem novament raquetes per progressar per una gran clapa de neu. Visió del Costabona poc després del coll de Pal.

Passat el refugi cal tornar a possar-se raquetes per seguir el corriol que ens porta a través del bosc primer, i per una gran clariana desprès, fins a la pista que hem seguit a la pujada. Desfem el camí fins al cotxe.

En total hem fet uns 18-19 kms. En total hem estat unes 7 h 30 min aproximadament. Progressió penosa per les condicions de la neu. El piolet i els crampons no s'han hagut d'utilitzar.